13 Ocak 2013 Pazar

Dubai'de İlk Günler



Emirates Havayolları ile yaklaşık 4 saat uçuş sonrası Dubai'deyiz, geldiğimizde saat 02:00 civarı. Dışarı çıktığımda çok nemli sıcak bir hava beklerken normal bir bahar havası karşılıyor beni.
Taksilere doğru yürüdük, iki tane 35 kglık bavulumuz, iki tane 10kglık kabin içi bavulumuzla birlikte bizi station wagon taksilere yönlendirdiler. Pembe beyaz bir taksiye doğru gittik, şoförü de çok bakımlı beyaz saten eldivenli pembe beyaz giyinmiş bir kadın. "Ladies taksi" diye bir kavram olduğunu orada öğreniyorum :) Bizim bu bavulları bagaja koyarken bu bayan nasıl yardım edecek derken gayet atik bir şekilde hepsini eşimle birlikte yerleştirdiler. Tertemiz güzel kokularla Seikh Zayed yolunu takip ederek Marina çıkışından evimize geldik.

Evimize girdiğimizde saat 3'e geliyordu, eşim evi gösterdi bana, 1+1 daireye göre oldukça büyüktü, salonla yatak odası büyük aynı ölçülerde iki odaydı, iki tuvalet, mutfak ve bolca dolap vardı evde. Bir de marinaya bakan balkonumuz :)

Sabah kalktığımızda eşim işe gitti. Evi karıştırmaya başladım, evi eşyalı tuttuğumuz için çok şey vardı evin içinde, neleri kullanırım neleri kullanmam ayrımına başladım. Bazı eski şeyleri ayırdım attım. Tabak çanak çok fazlaydı, buna çok sevindim. Sadece çayı camda içmeyi sevdiğim için kendime cam çay bardakları aldım :)

Ev genel olarak Ikea'dan yapılmış, Salonda Ikea'dan alınmış yatak olabilen kanepenin kılıflarını çıkarıp bir Türk olarak yıkadım, takarken de maalesef yatak olabilme özelliğini kaybettik koltuğun :( Eskiden olan bir sorun olduğuna hala inanıyorum :) 

İlk günler evin ihtiyaçlarını belirlemek, bol bol da temizlik yapmakla geçti...Bir de maalesef birkaç sorunumuz vardı:
- Mutfakta küçük böcekler gördük, bunun için ilaçlama şirketini beklememiz gerekti. National Pest Control diye bir şirket var, gelip tüm evi ilaçladılar. Evde yuvalanmadıklarını, belli yerlerden eve girdiklerini buraları slikonlamamız gerektiğiniz söylediler, o yerleri de binanın bakım görevlisine söyleyip slikonlattıktan sonra bir problemimiz kalmadı, umarım bir daha olmaz diyorum... Dubai sıcak ve nemli bir yer olduğu için maalesef böcekler çok olağan... 
- Gene Dubai'nin nemli bir yer olmasından ötürü ve inşaat sektörünün maalesef bizdeki kadar gelişmemiş olmasından ötürü o evler en fazla 10 senelik olmasına rağmen içleri eski duruyor, hep ahşap malzemeler kullanılmış ve ahşap da neme çok gelemediğinden sorunlar yaşanabiliyor. Bizim mutfakta da tüm dolaplar ahşap olduğundan ve ev uzun suredir kapalı durduğundan bir koku vardı, o kokunun geçmesi de uzun zaman aldı, sürekli evi havalandırdık, özel hava temizleyiciler var hem havayı temizliyor hem de havadaki nemi alıyor, bu ürünü bir arkadaşımız burada söyledikten sonra mutfaktaki vazgeçilmezimiz oldu. Waitrose'dan alıyoruz küçük 8 AEDlik hayat kurtarıcı bir şey :)
- Küçük tuvaletimizin tavanında küf vardı ve lavabo su akıtıyordu (hakikaten 9 senelik binalardan beklemeyeceğiniz hatalar!). Bunlar için de bizim emlakçının göndermiş olduğu bir şirket geldi, hep bu işleri yapanlar genelde Filipinli, Hintli. Asıl işi yapanlar düzgün İngilizce konuşamıyor, başlarında bir adam gelip onla anlaşıyorsunuz adam ona anlattıktan sonra gidiyor. Hem lavabo hem de boya için çok uğraştılar, boya küfün üstüne bir katman sürer biter diye düşünüyorduk ama bizdeki eski usul katman katman yaparak kurumasını bekleyerek ufacık alan için 3 saat harcadı. 

Tüm bu eksiklerimizi de hallettikten sonra evimi daha da sevmeye başladım :) Daha önce direk hazır yerlere geçmiş ve evle çok uğraşmamıştık. Ev ile kendin uğraşınca daha farklı bir sahiplenme geliyormuş insana :)


1 yorum: